Водночас міжнародні стандарти фінансової звітності (бухгалтерського обліку) жодним чином не формалізують Приміток, а лише закріплюють загальні вимоги до інформації, яка мусить бути в них розкритою. У реаліях вітчизняної системи бухобліку ситуація з Примітками до фінансової звітності дещо жорсткіша.
Кожному головбуху слід закарбувати в пам’яті: Примітки до фінансової звітності — це не що інше, як сукупність показників і пояснень, які забезпечують деталізацію та обґрунтованість статей фінансової звітності, а також інша інформація, розкриття якої передбачено відповідними національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку або міжнародними стандартами фінансової звітності (п. 3 р. І НП(С)БО 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»). Пункт 3 р. І НП(С)БО 1 пояснює, що розкриття — це надання інформації, яка є суттєвою для користувачів фінансової звітності. Суттєвою вважають інформацію, відсутність якої може вплинути на рішення користувачів фінансової звітності. Суттєвість інформації визначають відповідні національні П(С)БО або МСФЗ та керівництво підприємства. Кількісні критерії та якісні ознаки суттєвості інформації про господарські операції, події та статті фінансової звітності — предмет облікової політики підприємства. Тим часом у п. 20.2 Методичних рекомендацій щодо облікової політики підприємства, затверджених наказом Мінфіну України від 27.06.2013 р. № 635 (далі — Методичні рекомендації № 635), прописано, що кількісні критерії та якісні ознаки суттєвості інформації про господарські операції, події та статті фінансової звітності визначає керівництво підприємства, якщо такі критерії не встановлені П(С)БО, іншими нормативно-правовими актами, виходячи з потреб користувачів такої інформації. А згідно з пп. 2.20.3 Методичних рекомендацій № 635 стаття, яка може бути визнана несуттєвою для окремого подання її у фінансовому звіті, може бути доволі суттєвою для окремого розкриття її в примітках до фінансової звітності.
Хто має заповнювати Примітки до річної фінансової звітності:
Типову форму № 5 «Примітки до річної фінансової звітності» мають заповнювати всі підприємства, за винятком:
- банків;
- бюджетних установ;
- представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності;
- малих і мікропідприємств, непідприємницьких товариств, підприємств, які ведуть спрощений бухоблік доходів і витрат відповідно до податкового законодавства;
- підприємств, які згідно із законодавством складають звітність за МСФЗ.
Зазвичай обсяг приміток більш ніж вдесятеро перевершуює обсяг чотирьох основних форм, разом узятих. Потрібно одночасно і надати досить багато інформації, щоб задовольнити запити користувачів звітності і не дуже перенавантажувати бухгалтерію складанням річного звіту.
Зміст приміток до обнародуваних звітів може дати користувачам немало коштовної інформації не лише про фінансове положення підприємства, але і про стан бухгалтерського обліку на цьому підприємстві. Тому, якщо бухгалтери ухиляються від повноцінного розкриття інформації, це багато про що може сказати аналітикам.
Наші фахівці:
- складуть порівняння показників фінансової звітності і ув`язку з іншими формами
- висловлять професійну думку і аудиторський висновок
Заказати послугу та отримати консультацію фахівця:
☎ 044-285-41-41, 063-314-52-92, 068-841-02-09, 050-470-23-80