Примітки до фінансової звітності

У міжнародній практиці Примітки до фінансової звітності є чи не найважливішим складником звітної інформації будь-якого підприємства. Адже саме завдяки їм користувачі згаданої звітності можуть почерпнути детальні відомості про результати господарювання підприємства та визначити рівень інвестиційної привабливості останнього.

Водночас міжнародні стандарти фінансової звітності (бухгалтерського обліку) жодним чином не формалізують Приміток, а лише закріплюють загальні вимоги до інформації, яка мусить бути в них розкритою. У реаліях вітчизняної системи бухобліку ситуація з Примітками до фінансової звітності дещо жорсткіша.

Кожному головбуху слід закарбувати в пам’яті: Примітки до фінансової звітності — це не що інше, як сукупність показників і пояснень, які забезпечують деталізацію та обґрунтованість статей фінансової звітності, а також інша інформація, розкриття якої передбачено відповідними національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку або міжнародними стандартами фінансової звітності (п. 3 р. І НП(С)БО 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»). Пункт 3 р. І НП(С)БО 1 пояснює, що розкриття — це надання інформації, яка є суттєвою для користувачів фінансової звітності. Суттєвою вважають інформацію, відсутність якої може вплинути на рішення користувачів фінансової звітності. Суттєвість інформації визначають відповідні національні П(С)БО або МСФЗ та керівництво підприємства. Кількісні критерії та якісні ознаки суттєвості інформації про господарські операції, події та статті фінансової звітності — предмет облікової політики підприємства. Тим часом у п. 20.2 Методичних рекомендацій щодо облікової політики підприємства, затверджених наказом Мінфіну України від 27.06.2013 р. № 635 (далі — Методичні рекомендації № 635), прописано, що кількісні критерії та якісні ознаки суттєвості інформації про господарські операції, події та статті фінансової звітності визначає керівництво підприємства, якщо такі критерії не встановлені П(С)БО, іншими нормативно-правовими актами, виходячи з потреб користувачів такої інформації. А згідно з пп. 2.20.3 Методичних рекомендацій № 635 стаття, яка може бути визнана несуттєвою для окремого подання її у фінансовому звіті, може бути доволі суттєвою для окремого розкриття її в примітках до фінансової звітності.

Хто має заповнювати Примітки до річної фінансової звітності:

Типову форму № 5 «Примітки до річної фінансової звітності» мають заповнювати всі підприємства, за винятком:

  • банків;
  • бюджетних установ;
  • представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності;
  • малих і мікропідприємств, непідприємницьких товариств, підприємств, які ведуть спрощений бухоблік доходів і витрат відповідно до податкового законодавства;
  • підприємств, які згідно із законодавством складають звітність за МСФЗ.

 

Зазвичай обсяг приміток більш ніж вдесятеро перевершуює обсяг чотирьох основних форм, разом узятих. Потрібно одночасно і надати досить багато інформації, щоб задовольнити запити користувачів звітності і не дуже перенавантажувати бухгалтерію складанням річного звіту.

Зміст приміток до обнародуваних звітів може дати користувачам немало коштовної інформації не лише про фінансове положення підприємства, але і про стан бухгалтерського обліку на цьому підприємстві. Тому, якщо бухгалтери ухиляються від повноцінного розкриття інформації, це багато про що може сказати аналітикам.

Наші фахівці:

  • складуть порівняння показників фінансової звітності і ув`язку з іншими формами
  • висловлять професійну думку і аудиторський висновок

 

Заказати послугу та отримати консультацію фахівця:
☎ 044-285-41-41, 063-314-52-92, 068-841-02-09, 050-470-23-80

інші Послуги

Примітки до фінансової звітності

У міжнародній практиці Примітки до фінансової звітності є чи не найважливішим складником звітної інформації будь-якого підприємства. Адже саме завдяки їм користувачі згаданої звітності можуть почерпнути детальні відомості про результати господарювання підприємства та визначити рівень інвестиційної привабливості останнього.

Трансфертне ціноутворення

Трансфертне ціноутворення (далі — ТЦУ) як податковий інститут з’явилося в Україні у вересні 2013 року на тлі посиленої уваги до транснаціональних корпорацій та міжнародної торгівлі.

Юридичні послуги

Спектр наших послуг включає в себе: Правова допомога юрсиконсульта Складання процесуальних документів Ведення переговорів, представництва інтересів у суді Представництво інтересів Клієнта у господарських спорах: —

Підготовка звіту до публічного розміщення акцій

В сучасних умовах фінансування підприємства знаходяться в незадовільному стані через нестачу власних засобів для самофінансування, відсутність достатньої державної фінансової підтримки, високу вартість і ризикованість інновацій, довгостроковий характер окупності інноваційних проектів. Для подальшого успішного розвитку компаніям необхідно вирішити два завдання: перше — оптимізувати джерела фінансування для розвитку нових проектів; друге — навчитися відбирати такі інноваційні проекти, які можуть в умовах кризи принести реальну віддачу.

Консультації з питань податкового законодавства

Протягом багатьох років ми успішно працюємо в сфері надання консалтингових послуг з бухгалтерського обліку, оподаткування, фінансового менеджменту, управлінського обліку та права. Ми будуємо відносини з Клієнтами на основі швидкого і ефективного реагування на їхні потреби. Індивідуальний підхід, високий професіоналізм наших послуг дозволяє нам досягти точного розуміння структури бізнесу наших Клієнтів і знаходити найкращі шляхи вирішення їх реальних і потенційних проблем.

Консалтингові послуги

Консалтингові послуги — це послуги з консультування представників бізнесу в широкому спектрі питань. Такі послуги можуть зачіпати бухгалтерські, юридичні та організаційні аспекти діяльності підприємства. В даний час консалтингові послуги стали невід’ємним елементом комунікації.